Would you know my name
If I saw you in heaven


Would it be the same
If I saw you in heaven
I must be strong and carry on
Cause I know I don't belong here in heaven


Would you hold my hand
If I saw you in heaven
Would you help me stand
If I saw you in heaven
I'll find my way through night and day
Cause I know I just can't stay here in heaven


Time can bring you down
Time can bend your knees
Time can break your heart
Have you begging please, begging please


Beyond the door there's peace I'm sure
And I know there'll be no more tears in heaven

===================================

我對這首歌很感冒,預告片裡的這一首背景音樂
不是不好聽
而是我對「孩子的歌聲」與「感覺」很感冒!


太高了!孩子的聲音太高了!
我聽到的只是「清新」與「純淨」
但卻感受不到「悲傷」和「思念」
Eric Clapton 的聲音是滄桑的,是表達一個父親最內心深處的感傷
Would you know my name
If I saw you in heaven


如果是版權問題~
就難克服了!
當我沒說~
亦或是,導演就是要表達孩子的「純淨」吧!

突然想到,當年921地震後,這一張專輯就這樣泡在溢出的海水裡
事出緊急,我也沒立刻清理,後來CD就這樣變質了
可惜了








arrow
arrow
    全站熱搜

    小蝸牛 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()